Sunday, March 27, 2011

Selamat Hari Polis....Papa


Mata ku ni tidak juga mau lelap walaupun jam dah menghampiri 4 pagi....aku selak 'page' demi 'page' blog kegemaranku...

semestinya blog SAK @ Syahril A.Kadir .. seorang wartawan, yang aku amat 'gilai' penulisannya sejak beliau di utusan lagi...entahla kenapa aku amat suka dengan penulisan beliau...huhu..

aku terheret ke penulisannya maruah kami tidak boleh dinilai dengan wang ,mengenai jasa dan pengorbanan anggota polis...



tidak dinafikan banyak tanggapan negatif kepada anggota polis ni...dan aku juga pernah terdetik..tetapi...bila ku 'hidup' dengan seorang anggota polis yang ku gelar papa.....

baru aku sedar dan tahu...betapa besar jasa dan pengorbanan mereka demi untuk menjaga keselamatan kita....

dan juga ' menjaga' aku

sebagai seorang penjawat awam dan ketua di rumahku...

aku amat mengagumi papaku....

walau penat macam mana sekalipun...

papaku masih lagi boleh mengukir senyuman....

sanggup berulang dari balai ke rumah walaupun hanya ' sekerat cuma' masa yang ada...

sanggup 'berkejar' ke rumah ketika cuma rehat seketika untuk mengambil dan menghantar aku...

masih boleh gelak tawa walau dibasahi keringat dan peluh...

masih boleh membantuku uruskan rumah dan keluarga...


SELAMAT HARI POLIS ...mr.hubby ku...


No comments:

Post a Comment